Στο άρθρο που ακολουθεί, κρίνουμε σκόπιμο να αναφέρουμε τη σημασία των «λεπτών δεξιοτήτων» που θα πρέπει να αναπτύξουν οι security guards ενόψει ενδεχόμενης επιθετικής ή απειλητικής συμπεριφοράς από επισκέπτες και πελάτες στη μετά lock-down εποχή.
Οι security guards είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλώς ένας φύλακας στη μπροστινή πόρτα. Αυτό συμβαίνει εδώ και χρόνια και η αντίδραση των διαφόρων κλάδων και βιομηχανιών στην πανδημία COVID-19 έχει δείξει μια συνεχιζόμενη εξάρτηση από τις ποικίλες δεξιότητες των security guards.
Τώρα, καθώς το άνοιγμα των χώρων εργασίας και των καταστημάτων λιανικής αυξάνεται, οι security guards θα κληθούν να αναλάβουν νέες ευθύνες. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν τη διενέργεια ελέγχων θερμοκρασίας των επισκεπτών στους χώρους υποδοχής, την αστυνόμευση της κοινωνικής απόστασης στο χώρο εργασίας και την επιβολή κανόνων στα καταστήματα, όπως π.χ. η χρήση μάσκας.
Εκατομμύρια άνθρωποι αδημονούν να επιστρέψουν στη «φυσιολογική» ζωή, είτε αυτό σημαίνει ότι πηγαίνουν στο γραφείο, είτε για να ψωνίσουν, είτε για διασκέδαση. Η πραγματικότητα είναι ότι όλοι έχουμε νέους κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουμε. Ορισμένοι από αυτούς έχουν εξαγγελθεί από την κυβέρνηση, ενώ μεμονωμένες επιχειρήσεις θα εφαρμόσουν και κάποια δικά τους πρωτόκολλα. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, εναπόκειται στον υπεύθυνο ασφαλείας και στους security guards να επιβάλουν αυτούς τους κανόνες.
Ο τρόπος με τον οποίο επιβάλλονται οι κανόνες θα επηρεάσει σημαντικά το αποτέλεσμα. Γι’ αυτό το λόγο οι δεξιότητες «λεπτών χειρισμών» είναι άκρως σημαντικές για τους security guards. Οι δεξιότητες αυτές αφορούν στην επικοινωνία, την ευελιξία και την επίλυση προβλημάτων και είναι απαραίτητες σε ένα κλάδο που απαιτεί επαφή πρόσωπο με πρόσωπο.
Ένα παράδειγμα είναι η κοινωνική απόσταση στο χώρο εργασίας. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ήδη μια σειρά μεθόδων για την ενθάρρυνση της κοινωνικής απόστασης, όπως μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των γραφείων, συστήματα μονής κατεύθυνσης και σημάνσεις που υπενθυμίζουν στο προσωπικό τους νέους κανόνες. Αλλά οι παλιές συνήθειες είναι δύσκολο να αποφευχθούν και είναι πιθανό ότι πολλοί από το προσωπικό και τους επισκέπτες να ξεχάσουν να ακολουθήσουν ορισμένες διαδικασίες. Επιπλέον, μετά από μήνες lock-down, πολλοί άνθρωποι θα θέλουν να αντιμετωπίσουν το γραφείο όπως πριν και να απολαύσουν την ευκαιρία να συναντήσουν τους συναδέλφους τους.
Οι security guards θα πρέπει να βρουν την ισορροπία μεταξύ του υπερβολικού ζήλου στην επιβολή των κανόνων και της αποφυγής δημιουργίας ενός κλίματος δυσφορίας και αναστάτωσης.
Η επικοινωνία θα είναι το κλειδί για την επιτυχία σε καταστάσεις όπως αυτή. Πολλές φορές, αρκεί μια απαλή υπενθύμιση στο προσωπικό ή τους επισκέπτες που δεν τηρούν τους κανόνες. Υπάρχει όμως η πιθανότητα ότι μετά από τόσους αγχωτικούς μήνες, οι security guards να αντιμετωπίσουν επιθετική ή απειλητική συμπεριφορά.
Η διατήρηση μιας ήρεμης συμπεριφοράς είναι απαραίτητη. Οι security guards πρέπει να υπενθυμίζουν στους ανθρώπους γιατί ισχύουν οι κανόνες – παρόλο που το γνωρίζουν ήδη, εξηγώντας τους γιατί βοηθούν, δικαιολογώντας τις προθέσεις τους πίσω από μια συμπεριφορά. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που κάποιος δεν ακολουθεί ένα μονόδρομο σύστημα, είναι σωστό να του εξηγήσει ο security guard, λέγοντας: «Τα μονόδρομα συστήματα υπάρχουν για να περιορίσουν την επαφή μεταξύ των ανθρώπων και αποτελούν μια σημαντική μέθοδο για την πρόληψη της μόλυνσης και της εξάπλωσης». Αυτός ο τρόπος θα είναι σίγουρα πιο αποτελεσματικός από το: «Μην περπατάτε προς τα εκεί”.
Οι πάροχοι υπηρεσιών ασφάλειας πρέπει θα τοποθετηθούν ως βασικοί σύμβουλοι για προγράμματα «back-to-work» και ανοίγματα καταστημάτων λιανικής. Οι εταιρείες security και οι πελάτες πρέπει να συμφωνήσουν σχετικά με τα πρωτόκολλα που ισχύουν και πώς πρέπει να εφαρμοστούν, έτσι ώστε οι security guards να γνωρίζουν ακριβώς πώς να εκτελούν το ρόλο τους.
Οι επόμενοι μήνες αποτελούν μια πραγματική ευκαιρία για τους security guards να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στα κοινά. Μέσω της εφαρμογής των λεπτών δεξιοτήτων, μπορούν να βοηθήσουν στη διασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας για όλους τους παρευρισκόμενους σε οποιαδήποτε εγκατάσταση.