Οι φύλακες ασφαλείας είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλώς ένας φρουρός στην μπροστινή πόρτα. Αυτό συμβαίνει εδώ και χρόνια και η ανταπόκριση του κλάδου στην πανδημία COVID-19 απέδειξε την απαραίτητη παρουσία τους, αλλά και τη συνεχή εξάρτηση των αγορών από τις ποικίλες δεξιότητές τους.
Σήμερα, καθώς το άνοιγμα των χώρων εργασίας και των καταστημάτων λιανικής αυξάνεται, οι φύλακες καλούνται να αναλάβουν νέες ευθύνες. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν τη διενέργεια ελέγχων θερμοκρασίας στους χώρους υποδοχής, την τήρηση της κοινωνικής απόστασης (social distansing) στο χώρο εργασίας και την επιβολή της χρήσης μάσκας.
Όχι μόνο αυτά τα καθήκοντα θα πρέπει να εκτελούνται πέρα από την καθημερινή δουλειά, αλλά θα γίνονται εν μέσω αυξημένων εντάσεων σε ολόκληρη τη χώρα.
Εκατομμύρια άνθρωποι αγωνιούν να επιστρέψουν στη «φυσιολογική» ζωή, είτε αυτό σημαίνει ότι πηγαίνουν στο γραφείο, ψωνίζουν ή βγαίνουν για διασκέδαση. Η πραγματικότητα είναι ότι όλοι έχουμε νέους κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουμε. Ορισμένοι έχουν επιβληθεί από την κυβέρνηση, ενώ μεμονωμένες επιχειρήσεις εφαρμόζουν δικά τους πρωτόκολλα. Και σε πολλές περιπτώσεις, εναπόκειται στον υπεύθυνο ασφαλείας να τους επιβάλει.
Ο τρόπος με τον οποίο επιβάλλονται οι νέοι κανόνες θα επηρεάσει σημαντικά το αποτέλεσμα. Γι ‘αυτό το λόγο οι δεξιότητες επικοινωνίας είναι άκρως σημαντικές για τους φύλακες ασφαλείας. Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν ευγένια, ευελιξία, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και ικανότητα διαπραγματεύσεων. Είναι απαραίτητα σε έναν κλάδο που έχει τόσο συχνή την πρόσωπο-με-πρόσωπο επαφή με το ευρύ κοινό.
Για παράδειγμα, κοινωνικές αποστάσεις στο χώρο εργασίας. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μια σειρά μεθόδων για την ενθάρρυνση της κοινωνικής απόστασης, όπως μεγαλύτεροι χώροι μεταξύ γραφείων, μονόδρομα συστήματα και σήμανση που υπενθυμίζουν τους νέους κανόνες στους εργαζόμενους. Αλλά οι παλιές συνήθειες δύσκολα ξεχνούνται και είναι πιθανό ότι πολλοί δεν θα ακολουθήσουν ορισμένες διαδικασίες. Επιπλέον, μετά από κάποιους μήνες καραντίνας, πολλοί άνθρωποι θα ήθελαν να αντιμετωπίσουν το γραφείο όπως πριν και να απολαύσουν την ευκαιρία να συναντήσουν τους συναδέλφους τους.
Οι φρουροί ασφαλείας θα πρέπει να βρουν την ισορροπία μεταξύ όλων των παραπάνω και του υπερβολικού ενθουσιασμού τους στην επιβολή των κανόνων.
Η επικοινωνία θα είναι το κλειδί για την επιτυχία. Πολλές φορές, αρκεί μια απαλή υπενθύμιση στους διερχόμενους που δεν τηρούν τους κανόνες. Υπάρχει όμως και η πιθανότητα να αντιμετωπιστούν επιθετικές ή απειλητικές συμπεριφορές.
Η διατήρηση μιας ήρεμης συμπεριφοράς είναι απαραίτητη. Οι φύλακες πρέπει επίσης να υπενθυμίζουν στους ανθρώπους “γιατί” ισχύουν οι κανόνες – παρόλο που θα το γνωρίζουν ήδη, εξηγώντας “γιατί” βοηθά, δικαιολογόντας ταυτόχρονα τις προθέσεις πίσω από μια συμπεριφορά.
Μια ισχυρή σχέση με τον πελάτη είναι επίσης απαραίτητη. Αυτή είναι μια ευκαιρία για τους παρόχους ασφάλειας να παγιώσουν τις σχέσεις τους και να τοποθετηθούν ως βασικοί σύμβουλοι για προγράμματα «back-to-work» και ανοίγματα καταστημάτων λιανικής. Οι πάροχοι και οι πελάτες πρέπει να συμφωνήσουν σχετικά με τα πρωτόκολλα που ισχύουν και πώς πρέπει να εφαρμοστούν, έτσι ώστε οι αξιωματικοί ασφαλείας να γνωρίζουν ακριβώς πώς να εκτελούν το ρόλο τους.
Οι πάροχοι θα πρέπει επίσης να εξετάσουν το ενδεχόμενο διεξαγωγής εκπαιδευτικών μαθημάτων για νέες βασικές δεξιότητες. Ανεξάρτητα από το πότε έλαβε χώρα η πιο πρόσφατη εκπαίδευση, αυτή η κατάσταση είναι μοναδική και μια ανανεωτική πορεία πιθανότατα θα ήταν ιδιαίτερα επωφελής για τους φρουρούς και κατά συνέπεια για τους πελάτες.
Οι επόμενοι μήνες αποτελούν μια πραγματική ευκαιρία για τους φρουρούς ασφαλείας να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στα κοινά. Ας μην ξεχνάμε ότι μεγάλο μέρος της δουλειάς τους από τον Μάρτιο μέχρι και σήμερα ήταν πίσω από τα παρασκήνια ή σε κενά κτίρια. Μέσω της εφαρμογής των ιδιαίτερων δεξιοτήτων τους, μπορούν να βοηθήσουν στη διασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας για όλους τους εμπλεκόμενους σε κάθε περίσταση.